luni, 15 martie 2010

Ce poţi să faci... (part III)

Cum ziceam aici...o adevărată serie. Să vedeţi ce ne-a ieşit de data asta...

Vineri (singură acasă)
Salată à la Raluca (bună de făcut la facultate):
Ingrediente:
o salată mică (nu prea se găseşte mică aşa că poţi face reţeta mea de salată de mai multe ori)
piept de pui afumat (sau şuncă, eu prefer cu os)
o roşie sau două (depinde de mărime)
caşcaval
o lămâie (folosim doar jumătate, poţi să foloseşti restul tot pentru salata mea)
ulei
sare şi piper (după gust)
Opţional: ouă fierte, alt tip de şuncă, etc.

Preparare:
Se taie salata şi se pune într-un bol. Se taie roşiile cubuleţe se pun şi ele. Se taie şi pieptul de pui tot cubuleţe, apoi şi caşcavalul (merge dat şi prin razătoare) şi se pun în bol. Se stoarce jumătatea de lămâie (după gust), apoi se adaugă puţin ulei şi sare (eventual şi piper). Se amestecă şi e gata!


Duminică:
Am hotărât cu Diana S(sss) şi Ioana să terminăm foile de lasagna de la reţeta anterioară. Cum din cealaltă nu o să mai mâncăm prea curând am zis să facem reţeta originală care, e muuuuult mai bună decât cea cu ouă şi şuncă.
Lasagna (part II-după reţeta originală):
Ingrediente:
foi de lasagna
100 gr parmezan ras (noi am folosit caşcaval-cam 300 gr la o tavă mare)
mozzarella
Pt sosul Bolognese:
500 gr carne tocată de vită (noi am luat amestec porc-vită)
o ceapă
un morcov
o ţelină mică (noi nu am folosit)
o cutie de roşii pasate
ulei de măsline
un pahar de vin (reţeta originală e cu vin roşu)
Pt sosul Bechamel:
800 ml lapte
50 gr unt
2 linguri cu vârf de făină
sare
nucşoară (noi nu am avut)

Preparare:
Începem cu sosul Bolognese. Tocaţi ceapa, morcovul şi ţelina şi căliţi-le în 2-3 linguri de ulei de măsline (sau ulei ulei). Când sunt pătrunse, adăugaţi carnea tocată, condimentaţi cu sare şi piper , amestecaţi şi lasaţi şi carnea să se rumenească. Când e aproape făcută carnea, turnaţi vinul. Apoi mai puneţi o jumătate de pahar de apă şi lăsaţi să fiarbă cu capac la foc mic. Dupa 20 de minute, adăugati sosul de roşii, cimbru şi dafin şi mai continuaţi să fierbeţi. Sosul e gata după încă 10 minute, când a scăzut destul, dar încă trebuie să rămână destul lichid (să înmoaie foile de lasagna).
Acum ne apucăm de realizarea sosului Bechamel. Noi am folosit lapte din ochi pe care noi nu l-am încălzit foarte bine înainte, 2-3 linguri de făină, 50 gr unt , sare şi nucşoară. Acum încingeţi o tigaie şi topiţi untul. Peste untul topit, puneţi făină şi amestecaţi repede, luând tigaia de pe foc. Acum adăugaţi câte puţin lapte foarte cald)sau rece în cazul nostru, nu pentru că nu am vrut, ci pentru că nu am văzut in reţetă), amestecând mereu, să se desfacă bine cocoloaşele (trebuie să aveţi rabdare, sa omogenizaţi bine-noi nu am avut dar ne-a ieşit excelent). Dupa ce aţi pus mai mult de jumătate din cantitatea de lapte, puteţi continua procedura la foc mic.Acum continuaţi să amestecaţi, la foc mic, până când dă în fiert şi se îngroaşă bine. Când e gata, opriţi focul şi potriviţi cu sare şi nucşoară.
Montăm lasagna. Începem prin a unge cu unt o tavă(de asta s-a ocupat Diana cum a ştiut ea mai bine). Pe fundul tăvii punem 2-3 polonice de sos Bechamel (ca să înmoaie primul strat de foi). Apoi un strat de foi. Peste foi, un strat sos Bolognese, peste care răspanditi 2 polonice de sos Bechamel. Presăraţi parmezan (sau caşcaval). Repetam: foi, acoperite de sos Bolognese, apoi sos Bechamel, caşcaval ras. Pânp terminam sosurile. În final acoperim cu un strat de foi, ca la placintă. Peste ultimul strat punem parmezan ras şi felii de mozzarella. În aprox. 20 de minute e gata (se rumeneşte deasupra).

Mulţumesc gagici!

P.S. Vedeţi şi http://hippiecheese.wordpress.com/2010/03/15/in-bucatarie/

P.S.2 NU uitaţi de căţei!!!!!!

2 comentarii:

  1. Oana: "Raluca, nu mai manca sosul! Raluca, nu mai manca din cascaval! Raluca! Raluca! Ralucaaaaaa!"
    Raluca:"Te dau afara din casa mea!"

    RăspundețiȘtergere
  2. mananc ce vreau din casa mea:)) ce daca ati cumparat voi tot?

    RăspundețiȘtergere